‌آنجلس‌تایمز از طرح‌ «سیا» برای حملات هوایی در سوریه خبر داد
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از طرح‌های جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» برای انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه خبر داد.

خبرگزاری فارس: لس ‌آنجلس‌تایمز از طرح‌ «سیا» برای حملات هوایی در سوریه خبر داد
 

 روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس ‌تایمز» در گزارشی به نقل از برخی از مقامات کنونی و سابق آمریکا از احتمال حمله هواپیماهای بدون سرنشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» در سوریه خبر داد.

در این گزارش آمده است که سیا در حال جمع‌آوری اطلاعاتی درباره افراطیون سوریه است تا علیه آنها در طیف گسترده، حملات هواپیماهای بدون سرنشین انجام دهد.

لس‌آنجلس تایمز ادامه داد که باراک اوباما هنوز مجوز هیچ‌گونه حمله موشکی در سوریه را صادر نکرده است و حتی این موضوع نیز در دست بررسی قرار ندارد.

آمریکا مدعی است که به هیچ عنوان تمایلی به مداخله نظامی در سوریه ندارد اما گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که مقامات این کشور به بهانه کمک‌های بشردوستانه به معارضان سوریه که در پی سرنگونی «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه هستند، کمک می‌کند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که مرکز مبارزه با تروریسم سیا که مسئول انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان و یمن است، اخیراً به منظور جمع‌آوری اطلاعات درباره شبه‌نظامیان در سوریه چندین نفر از افسران شناسایی را تغییر داده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ افسران شناسایی واحدی را با همکاران خود تشکیل داده‌اند که عاملان القاعده در عراق را رهگیری می‌کنند.

این افسران شناسایی، از نزدیک با سرویس‌های جاسوسی عربستان سعودی، اردن و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی منطقه که در سوریه فعال هستند، همکاری دارند.


March 16th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی